Jest to jednodniowe szkolenie poświęcone w całości systemom TPMS. Część teoretyczną rozpoczynamy od omówienia różnic między systemem Direct i Indirect. Omówimy historię i budowę bezpośredniego systemu TPMS oraz problemy które w nim występują. Skupimy się na budowie i serwisowaniu różnego rodzaju czujników montowanych w samochodach. Następnie przejdziemy do zamienników oryginalnych czujników ciśnienia. Omówimy czujniki typu OE-R, czujniki programowalne, konfigurowalne i programowalno-konfigurowalne oraz sprzedawane w Polsce urządzenia do ich diagnostyki i programowania. Kolejną częścią szkolenia jest omówienie procedury wymiany opon w samochodzie wyposażonym w system TPMS. Następnie przejdziemy do części poświęconej uszkodzeniom czujników ciśnienia oraz sposobom ich naprawy. Na sam koniec omówimy programowanie, klonowanie oraz procedury adaptacji.
Część praktyczna obejmuje demontaż i montaż czujnika, wymianę reperatury zaworu oraz prawidłową wymianę opony w kole wyposażonym w czujnik TPMS. Będziemy również klonowali uszkodzony czujnik oraz programowali czujnik z nowym numerem ID. Pozyskamy również numery ID czujników z pojazdu przy wykorzystaniu urządzenia ATEQ VT56. Wykonamy również adaptację czujnika TPMS z wykorzystaniem złącza OBD II.