Jest to jednodniowe szkolenie podczas którego nauczysz się jak prawidłowo wymieniać i naprawiać opony samochodów osobowych i dostawczych. Również tych które wyposażone są w system TPMS. Szkolenie zaczynamy od konkretnej dawki wiedzy teoretycznej. Dowiesz się jak zbudowane są obecnie użytkowane opony i felgi oraz jak przeprowadzić ich ocenę pod kątem przydatności do eksploatacji. Omówimy rożnego rodzaju uszkodzenia opon, dętek i felg oraz sposoby ich naprawy. Zapoznasz się z zasadami oraz prawidłowymi technikami montażu opon. Omówimy również dokładnie zjawisko wibracji oraz sposoby jego eliminacji. Na koniec zapoznasz się z systemem TPMS.
Oczywiście teoria to tylko początek naszej nauki. Po części teoretycznej przechodzimy do etapu praktycznego. Zaczynamy od naprawy opon i dętek. W pierwszej kolejności wykonamy naprawy przebić punktowych czoła opony osobowej przy wykorzystaniu kołków typu „grzybek” i „Stem” oraz naprawę i wymianę zaworu dętki przy zastosowaniu łat i opraw zaworów „na zimno”. Następnie przejdziemy do naprawy przecięcia bocznego oraz rozległego uszkodzenia czołowego w technologii „na gorąco”.
Kiedy opanujesz naprawę opon i dętek przechodzimy do ich wymiany.
Zaczynamy od zdejmowania i zakładania kół. Możesz się zdziwić ale w niektórych samochodach nie jest to czynność banalna. Następnie zajmiemy się montażem i demontażem ogumienia. Pracujemy z oponami standardowymi, niskoprofilowymi, Run On Flat oraz z felgami montażu standardowego i odwrotnego. Rozmontujemy i zmontujemy również koło dętkowe. Jeżeli zdecydujesz się przyjechać do mnie będziesz miał okazję popracować z montażownicą standardową bez przystawki bocznej, z przystawką boczną oraz z montażownicą bezłyżkową. Kolejnym etapem jest nauka wyważania kół. Pracujemy zarówno z obręczami stalowymi wyważanymi ciężarkami nabijanymi jak i z felgami aluminiowymi gdzie stosujemy ciężarki klejone lub nabijane. Wyważanie to nie jedyna czynność do której służy wyważarka. Wykonamy również profesjonalną optymalizację koła, która pozwala zmontować koło w sposób możliwie perfekcyjny.
Ostatnia część naszego szkolenia dotyczy czujników ciśnienia. Będziesz miał okazję pracować z najlepszym urządzeniem do obsługi TPMS czyli programatorem ATEQ VT56. Wykonamy ćwiczenia z zakresu wymiany reperatur zaworów, sprawdzania czujników, ich klonowania oraz programowania. Omówimy również procedury adaptacji czujników występujące w różnych autach. Pracujemy w grupach nie większych niż 6 osób.
Istnieje również możliwość przeprowadzenia kursu w formie indywidualnej.